دوره بازی سازی با Unity به زبان سی شارپ
بنام خدا
تفاوتی نمیکند شما توسعه دهنده بازی باشید و یا توسعه دهنده برنامه های سیستم عامل , موبایل و یا وب , همیشه یک نکته خوب در مورد شما وجود دارد :
با دسترسی به حداقل امکانات و با استفاده از دانش خود میتوانید شگفتی آفریده و علم خود را به عمل تبدیل نمائید.
صنعت بازی سازی در جهان هر ساله بیش از 100 میلیارد دلار درآمد دارد و این امر باعث شده تا اقتصاد بازی , بالاترین سرعت رشد را در جهان به خود اختصاص دهد.
با توجه به تاثیر مثبت این صنعت در اقتصاد , در ایران نیز نهادهائی به منظور توسعه و بهینه سازی بازی های رایانه ای , تاسیس و در حال گسترش میباشند. موتور بازی سازی Unity یکی از قدرمتند ترین موتور های بازی سازی در جهان است که توانسته در سال 2018 رتبه دوم را در بین موتور های بازی سازی معتبر , به خود اختصاص دهد .
یادگیری Unity نسبت به موتور های بازی سازی دیگر , ساده بوده و امکان خروجی بازی های ایجاد شده توسط این موتور بازی سازی برای پلت فرم های PC , XBOX , PlayStation , UWP Android , IOS امکان پذیر میباشد.
در این دوره با نسخه 2018 موتور بازی سازی Unity ( سطوح مقدماتی و متوسط ) در تعامل خواهیم بود.
پیش نیاز های این دوره : سطوح مقدماتی و متوسط زبان برنامه نویسی #C
توجه کنید
- با توجه به اینکه این آموزش در حال تهیه میباشد بعد از تکمیل هر فصل فایل های آموزشی در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.
- این دوره برای اعضا ویژه سایت رایگان بوده همچنین هر فصل از این دوره بصورت یک محصول مجزا با قیمتی مناسب در دسترس خواهد بود تا شما عزیزان بتوانید بر حسب نیاز خود یکی از روش های دریافت فایل را انتخاب و اقدام به دانلود آموزش ها نمائید.
لینک های مرتبط :
سرفصل های دوره
فصل اول: مقدمه و شروع به کار
- قسمت اول : پیش نیاز های دوره و مروری بر تاریخچه بازیهای کامپیوتری
- قسمت دوم : دانستنی های لازم قبل از شروع به ایجاد و توسعه
- قسمت سوم : دریافت و نصب Unity و Visual studio
- قسمت چهارم : ایجاد حساب در Unity و سازماندهی پروژه ها
- قسمت پنجم : معرفی و بررسی کاربرد پنجره های موجود در Unity
- قسمت ششم : کار با بردار ها و معرفی Component و Game Objects
- قسمت هفتم : ارث بری Game Object ها
- قسمت هشتم : آشنائی با منو و نوار ابزار Unity
- قسمت نهم : آشنائی با نوار ابزار Scene
- قسمت دهم : کار با Asset ها در Unity
- قسمت یازدهم : معرفی Unity Asset Store
- قسمت دوازدهم : بارگذاری و کار با یک پروژه ساده از Unity
- قسمت سیزدهم : معرفی و کار با محدودیت ها در Unity
- قسمت چهاردهم : ادامه کار با محدودیت ها در Unity
فصل دوم: ساخت بازی در محیط 2 بعدی
2D Graphics
- قسمت اول : معرفی و کار با Sprits
- قسمت دوم : معرفی و کار با Sprite Editor
- قسمت سوم : معرفی و کار با Sprite Mask
- قسمت چهارم : معرفی و کار با Tile Map
2D Physics
- قسمت پنجم : معرفی و کار با Rigid Body
- قسمت ششم : معرفی و کار با Colliders
- Joint
- قسمت هفتم : معرفی و کار با Distance Joint
- قسمت هشتم : معرفی و کار با Fixed Joint
- قسمت نهم : معرفی و کار با Friction Joint
- قسمت دهم : معرفی و کار با Hinge Joint
- قسمت یازدهم : معرفی و کار با Wheel Joint
- قسمت دوازدهم : معرفی و کار با Slider Joint
- قسمت سیزدهم : معرفی و کار با Relative Joint
- قسمت چهاردهم : معرفی و کار با Spring Joint
- قسمت پانزدهم : معرفی و کار با Target Joint
- Effector
- قسمت شانزدهم : معرفی و کار با Area Effector
- قسمت هفدهم : معرفی و کار با Buoyancy Effector
- قسمت هجدهم : معرفی و کار با Point Effector
- قسمت نوزدهم : معرفی و کار با Platform Effector
- قسمت بیستم : معرفی و کار با Surface Effector
- قسمت بیست و یکم : معرفی و کار با Constant Force & Material
- Additional Items
- قسمت بیست و دوم : معرفی و کار با Animation
- قسمت بیست و سوم : ایجاد و کنترل کاراکتر با کد نویسی #C
- قسمت بیست و چهارم : کنترل دوربین توسط کاراکتر با کد نویسی #C
فصل سوم: گرافیک سه بعدی
Light
- قسمت اول : تکنیک های نور پردازی در یونیتی
- قسمت دوم : معرفی و کار با Directional Light
- قسمت سوم : معرفی و کار با Point & Spot Light
- قسمت چهارم : معرفی و کار با Global Illumination
- قسمت پنجم : معرفی و کار با Enlighten
- قسمت ششم : معرفی و کار با Progressive
- قسمت هفتم : معرفی و کار با Area Light
- قسمت هشتم : معرفی و کار با Lighting Window
- قسمت نهم : معرفی و کار با Light Map
- قسمت دهم : معرفی و کار با Light Parameter
- قسمت یازدهم : معرفی و کار با Scene Modes
- قسمت دوازدهم : معرفی و کار با Light Probe
- قسمت سیزدهم : معرفی و کار با Reflection Probe
Texture , Material , Shader
- قسمت چهاردهم : معرفی و کار با Texture
- قسمت پانزدهم : ادامه کار با Texture
- قسمت شانزدهم : ادامه کار با Texture
- قسمت هفدهم : معرفی و کار با Material & Shader
- قسمت هجدهم : ادامه کار با Material & Shader
- قسمت نوزدهم : ادامه کار با Material & Shader
Terrain & Tree
- قسمت بیستم : ایجاد محیط بازی با Terrain
- قسمت بیست و یکم : ایجاد محیط چمن در Terrain
- قسمت بیست و دوم : معرفی و کار با Tree
- قسمت بیست و سوم : معرفی و کار با LOD
- قسمت بیست و چهارم : معرفی و کار با Wind Zone
- قسمت بیست و پنجم : معرفی و کار با Mesh Component
فصل چهارم: فیزیک سه بعدی
- قسمت بیست و ششم : مروری بر کارآیی Rigidbody
- قسمت بیست و هفتم : انواع Collider با بار پردازشی سبک
- قسمت بیست و هشتم : کار با Terrain & Wheel Colliders
- قسمت بیست و نهم : کار با Spring Joint
- قسمت سی ام : کار با Fixed & Hinge Joints
- قسمت سی و یکم : کار با Character & Configurable Joints
- قسمت سی و دوم : کار با Character Controller
- قسمت سی و سوم : کار با Cloth
- قسمت سی و چهارم :ادامه کار با Cloth
فصل پنجم: کد نویسی سی شارپ در یونیتی
آموزش سطح مقدماتی
- قسمت سی و پنجم : مثالهای کاربردی مقدماتی
- قسمت سی و ششم : مثالهای کاربردی مقدماتی
- قسمت سی و هفتم : مثالهای کاربردی مقدماتی
- قسمت سی و هشتم : مثالهای کاربردی مقدماتی
- قسمت سی و نهم : مثالهای کاربردی مقدماتی
- قسمت چهلم : مثالهای کاربردی مقدماتی
- قسمت چهل و یکم : مثالهای کاربردی مقدماتی
- قسمت چهل و دوم : مثالهای کاربردی مقدماتی
- قسمت چهل و سوم : مثالهای کاربردی مقدماتی
- قسمت چهل و چهارم : مثالهای کاربردی مقدماتی
- قسمت چهل و پنجم : مثالهای کاربردی مقدماتی
- قسمت چهل و ششم : مثالهای کاربردی مقدماتی
- قسمت چهل و هفتم : مثالهای کاربردی مقدماتی
- قسمت چهل و هشتم : مثالهای کاربردی مقدماتی
آموزش سطح متوسط
- قسمت چهل و نهم : مثالهای کاربردی متوسط
- قسمت پنجاهم : مثالهای کاربردی متوسط
- قسمت پنجاه و یکم : مثالهای کاربردی متوسط
- قسمت پنجاه و دوم : مثالهای کاربردی متوسط
- قسمت پنجاه و سوم : مثالهای کاربردی متوسط
- قسمت پنجاه و چهارم : مثالهای کاربردی متوسط
- قسمت پنجاه و پنجم : مثالهای کاربردی متوسط
- قسمت پنجاه و ششم : مثالهای کاربردی متوسط
- قسمت پنجاه و هفتم :مثالهای کاربردی متوسط
- قسمت پنجاه و هشتم :مثالهای کاربردی متوسط
- قسمت پنجاه و نهم :مثالهای کاربردی متوسط
آموزش سطوح مقدماتی و متوسط به پایان رسیده است.
کد نویسی پیشرفته به همراه یوآی در دوره جدید مورد بررسی قرار خواهند گرفت. . .
توجه کنید
- با توجه به اینکه این آموزش در حال تهیه میباشد بعد از تکمیل هر فصل فایل های آموزشی در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.
- این دوره برای اعضا ویژه سایت رایگان بوده همچنین هر فصل از این دوره بصورت یک محصول مجزا با قیمتی مناسب در دسترس خواهد بود.با خرید عضویت ویژه، به مدت یک ماه از کلیه ی فایل های دوره می توانید استفاده کنید و یا با خرید تکی هر فصل، به مدت نامحدود، به فایل های آن فصل دسترسی خواهید داشت.
نظرات شما
قسمت نظرات با استفاده از سرویس دیسکاس پیاده سازی شده است. متأسفانه این سرویس از داخل ایران قابل دسترس نیست. لطفا از آی پی خارجی استفاده کنید.